miercuri, 27 mai 2009

Mo-men-te

Un pas mic in viata mea de zi cu zi.Inainte.Si mai la dreapta putin.Schimbare.Cine a spus vreodata ca eu nu pot simti o treaba marunta,lipsita de importanta si de sens,pana la urma?Eu am spus-o,bineinteles.Si ce daca,chiar asa si ce daca??Nu am avut dreptate.Am simtit din plin,cu fiecare urma de praf stearsa,cu fiecare ghemotoc inghitit de teava aspiratorului,cu fiecare haina asezata in dulap,frumos,la locul ei,cu fiecare tigara fumata in semn de pauza,desi nu se cerea nici o pauza,cu fiecare zgarietura pe parchet..Momente..Serviciu.Ultima mare zi a "Sezonului",sub semnul ruperii corpului.Pregatiri.Fizic sunt prezent insa mintea mea,pasiunea mea lipsesc.Dorm.Se odihnesc.Nu-mi va fi usor,imi impun sa nu ma mai gandesc
la asta si nici la faptul ca voi fi depasit.Seara va trece.O s-o ard pe "low profile" de data asta,nu o sa atrag atentia asupra mea,o sa ma prefac foarte ocupat cu cele mai simple treburi,o sa fiu "hard to reach" si o sa am grija de interesele celor ca mine.Cine ma va privi?Nimeni,si asta trebuie sa-mi fie asul din maneca..Momente..Imi pregatesc fructele.Ma uit in oglinda din fata mea si vad in spatele meu cum apare unul din "prietenii" barului.Ma intorc sa il salut,
ii spun de cartea lui(pe care mi-a oferit-o cadou acum cateva zile) Citisem cateva din zecile de povesti scurte pe care le impartasea,ca intr-un jurnal de calatorie.Imi cere parerea referitor la o povestire anume.Ii raspund sincer ca nu cred ca lucrurile au stat exact asa cum erau asezate in paginile cartii.Se aprinde putin,crede ca am impresia ca a mintit.Ii ofer argumente spunandu-i despre cum vad eu scrisul si optica subiectiva.Cadem diplomatic la pace,ii marturisesc sincer ca m-a atras stilul sau atent la detalii,ironic dar fara sa comenteze sau sa judece,ci doar sa duca cititorul pe un drum prestabilit.Drumul lui,al
subiectivismului sau interior.Imi zambeste subtil,ca si cum m-as fi prins.Imi intinde o hartie si ma roaga,daca sunt de acord,sa facem schimb de adrese de mail ca sa imi trimita diverse articole..habar nu am despre ce e vorba.Nu am inteles si nici nu ma atinge curiozitatea de moment sa il rog sa repete despre ce articole e vorba.Scriu adresa..de doua ori,pentru ca prima data o scrisesem gresit.Ma intorc la fructele mele.Dau pe mine niste suc de portocale,ma murdaresc,imi ud imediat,sa nu ramana patata,toata partea tricoului care acopera zona abdomenului si plec sa fumez o tigara..Momente..Incepe meciul.Agitatie maxima.Lumea nelinistita,locuri putine,pentru cererea mult prea mare,fiecare cu o mica problema cautand pe cineva sa il poata indruma,sa ii spuna ce,cum,de ce..Sper sa nu fiu eu acela pe care il gasesc din priviri..Azi..De maine ii astept,sa vina..ei toti si eu singur..Sa ii aliniez.Dar nu azi..Planul meu de low-profile functioneaza,totul e sub control,desi imi vine in minte un calcul aproximativ..in ultimele 72 de ore am dormit vreo 8.E bine asa..Haosul se
termina asa cum a inceput,fara sa imi dau seama.Asa e in bar..Momente..Ajung acasa..Camera mea este altfel azi.Cu o seara inainte,cam pe la aceeasi ora eram de-a dreptul incantat.Acum imi place doar ca e insufletita de imagini si de sunete.Incepe brusc cu vocea aia categorica si privirea putin incruntata:"nu plec de aici pana nu punem lucrurile la punct".Si nu se termina..Momente..Imi iau laptopul si incep sa scriu.Simt ca am o inspiratie acum.Ma asez pe pat tacticos,atent la cum aranjez cablurile,imi fac loc elegant si imi spun ca incep sa scriu doar ca sa sintetizez cateva idei,asa cum imi spunea noaptea trecuta ca se aseaza langa mine pentru cinci minute ca apoi sa plece.Dar nu a mai plecat,a ramas,fara sa ii cer si mai ales fara sa imi zica..Momente.O sa termin,ma gandesc la ce final sa aleg pentru post si mai ales ca voi inchide luminile,ma voi intinde si voi inchide ochiii.O sa adorm,nu o sa mai astept nici un rasarit de soare pentru ca deja au rasarit,la fel de real si de puternic imaginile calde ale imbratisarilor..Mo-men-te..care se duc la fel de repede ca atunci cand pronunti cuvantul pe silabe si care raman legate de subconstient la fel ca buzele dupa primul sarut..

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
Shake it with ice and fine strain. Blogger-SB template es una adaptación del template de Blogger, adaptada por SebaKito, disponible en Somos Blogger.