duminică, 31 mai 2009

Se intampla intr-o duminica

Imi place sa ies prin magazine si sa ma plimb prin oras.Asa de-aiurea.Pentru ca nu o fac foarte des.Aveam nevoie de un dulap mic in care sa imi pun cele cateva farfurii si alte "stuff kitchen-related.Ma gandesc sa ma duc la Ikea,si cu ocazia asta sa o ard si eu prin Baneasa Shopping City sau cum i-o zice.Am auzit ca ar fi misto..Am auzit de la lume.Trec peste faptul ca mie nu mi se pare misto ceea ce este considerat misto de catre majoritate.Ma duc si aia e,oricum ar fi prima oara cand ajung pe acolo.Mp3 player-ul,muzica mea sa imi sparga creierii,gandurile si starile mele..am si ajuns.Locul pare ok la prima vedere,parcare mare aranjata,lume multa ca doar e duminica dupa-masa.Inspira un aer degajat si putin occidental.Intru la Ikea.E ca un musuroi locul asta.Nu am mai fost niciodata si magazinul mi se pare un mic labirint.Mai are putin si parca da pe dinafara de marfa,totul arata ca si cum ar fi aranjat la milimetru,in asa fel incat toate cele peste 7000 de produse,dupa cum zicea pe situl lor,sa poata fi vazute. Chiar arata bine "marfa" lor.Culori,design,etc.Oamenii zambesc,se aseaza pe scaune,paturi,fac poze.Desi nu aud nimic din ceea ce spun,se pare ca fac comentarii pe seama la ce le place si ce nu.Majoritatea vizitatorilor sunt tineri si mai ales cupluri.Probabil ca vor sa isi amenajeze locuinta sau poate sa "studieze"
oferta.Discuta intre ei,zambesc,privesc si apoi merg mai departe.Undeva pe o canapea,un cuplu de adolescenti au o atitudine ca la malul marii la rasarit.Poate se gandesc cum o fi cand vor avea casa lor.Cine stie..Oricum,locul asta inspira asa un aer pozitiv.Eu tot nu am gasit dulapul meu,vreau sa ies cumva dar nu sunt atent si ajung iar de unde am plecat.Mai fac inca o tura,caut mai atent si cand termin cobor undeva la parter si nimeresc in diverse raioane cu accesorii..perdele,perne,chestii pentru baie,bucatarie,covoare.ce vrei si ce nu vrei.Gasesc in final iesirea,intru si intr-o incapere mica unde zac aproape unul peste altul produse la pret redus.
E chiar ok magazinul asta,pe bune..Ca inca nu am gasit eu un dulap..nu e panica,asa sunt eu cand vreau sa cumpar ceva,caut acul in carul cu fan.Ma indrept catre mall-ul din centru..la fel de multa lume,sunt convins ca inauntru e o galagie de haine,mai e si o terasa afara plus cafenelele si fast-food-urile nelipsite.Multe magazine asezate ordonat unul langa celalalt,o gramada de brand-uri,mai mult sau mai putin cunoscute.Din pacate aceeasi chestie ca peste tot..imbracaminte conceputa fara gust,culori combinate la fel de prost ca la parada gay,materiale dezordonate si niste preturi de zici ca sunt facute pe vreo statie spatiala.Stau si ma gandesc,cam cate haine am eu cumparate de prin astfel de magazine..hmm,destul de putine.Cu toate ca nu reusesc sa imi iau mai nimic dupa astfel de plimbari,risc mereu o ora sa casc gura paote poate ceva imi
va inspira incredere.Mi-au placut niste pantaloni scurti.Costau 2 milioane si jumatate.Nu se merita.Cand eram mai mic,bunicul meu mi-a spus la un moment dat ca "prostia si luxul se platesc cel mai scump".Nu cred ca are el asa mare habar de mall-uri,de viata intr-un oras mare insa are dreptate 110%,nu stiu cum dar chiar are.In fine..ies si din mall si ma duc la Mobexpert.Mai elegant,mai cu stil decat Ikea.Un show-room foarte aerist,pe etaje,cu lucruri care inspira multa incredere.Cred ca am o mica afinitate pentru astfel de magazine.Lume putina si serioasa.Poate preturile sunt mai mari,habar nu am..m-am plimbat o gramada prin cele doua magazine dar nu m-am uitat si la preturi pentru ca nu ma intereseaza,nu am venit sa cumpar nici vreun pat,nici vreo biblioteca ci doar un amarat de dulap mic.Pe care nu l-am gasit la Mobexpert,pentru ca nu aveau separat ci doar cu mobila pentru intreaga bucatarie.Ma intorc la Ikea,vazusem mai multe chestii,trebuie sa iau ceva,cine stie cand voi mai avea disponibila o zi intreaga pentru asa ceva.In parcarea imensa,cateva masini belea dau ture,geamuri deschise,muzica tare,freze gelate,coate pe geam,ceasuri,bratari si bineinteles ochelari de soare.Cine are o decapotabila deja o arde la alt nivel..totul e la vedere,e altceva,scutesc din efortul de a sta cumva cat mai aproape de geam.Nu cred ca astia sunt in zona cu treaba gen cumparaturi pentru casa.Femei frumoase sunt destule,mult mai multe care doar incearca sa fie.Ajung inapoi in Ikea,cumpar un dulap,chem un taxi si la revedere.Nici nu imi mai amintesc ultima mea duminica libera,stii,ziua aia chill in care te ocupi de chestii marunte fara sa depui efort prea mare.Astazi vorbeam la telefon cu parintii mei si ma intrebau daca nu cumva m-am rupt de ei,pentru ca a trecut ceva vreme de cand i-am vizitat.Nu as avea cum sa ma rup vreodata de familia mea,sufleteste vorbind.E adevarat ca ne vedem destul de rar dar sper sa inteleaga ca de acum am viata mea..cu dulapul meu,cu jobul meu,cu casa mea,cu dorintele mele si tot asa.Cand eram mic,eram genul ala de copil care plangea atunci cand mama lui pleca si il lasa singur si care musca de mana alti copii pe care mama lui ii tinea in brate.Acum imi vine sa rad cand imi amintesc..

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
Shake it with ice and fine strain. Blogger-SB template es una adaptación del template de Blogger, adaptada por SebaKito, disponible en Somos Blogger.